מידע מקצועי

וילונות לבית – עיצוב חמים לבית

וילונות לבית – עיצוב חמים לבית

עדנת הווילונות, הרוח הנושבת בהם וימי הקיץ המשתקפים בהם הם מוטיבים חוזרים במקורות שונים כמו סיפורת, דרמה, מחזות ושירה על סוגיהם הרבים. התופעה הזאת אינה מקרית כפי שאנו עשויים לחשוב. הוילון והעיצוב הביתי באמצעותו מעניק שמץ ואולי יותר, של אווירה נינוחה וחמימה בחלל הבית.

המטאפורה המגשימה את עצמה בדמותו של הוילון לבית הנישא ברוח או מעטר את הוילון נתן ועוד נותן השראה למעצבי פנים, אדריכלי פנים ודיירים רבים לעיצוב הפנים הביתי המעניק אווירה של ביתיות ומשפחתיות לבית בשונה מעיצוב המתבטא בחלונות עירומים.

מעבר לאלמנט העיצוב, היעילות של הווילון הנלקחת כמובן מאליהם היא אחד הגורמים הראשוניים הדורשים את תשומת ליבנו בעת בחירת סגנון ומרקם הווילון, אבל האם לא נכון יותר יהיה לשלב בין שתי הנקודות הללו וליצור קו אחיד של יעילות ועיצוב? אותו קו, המחבר את הסגנון הכללי ומעניק לו נגיעה ותחושה של חזרה או שהייה בקן טבעי ונעים בסיומו של יום ובתחילתו.

הסגנון האימפרסיוניסטי – עיצוב וילונות בסגנון ביתי – מוזיאוני

 קיים הבדל מובהק בין סגנון וילונות לחדרי שינה לבין סגנון וילונות סלוניים. וילונות חדרי השינה, נדרשים לעמוד בסטנדרטים גבוהים במיוחד ולאפשר איטום יעיל של חדר השינה. ווילונות המיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת, כוללים כמה רמות שונות של אפשרויות איטום ואטימות החדר.

עיצובי הפנים לשנת 2016 , מציעים מגוון רחב של ווילונות בעיצובים משתנים, הכוללים יצירות אומנות אמיתיות וסגנונות אימפרסיוניסטיים ומודרניים כאחד, המשווים למראה החדר ו/או הסלון, מראה יוקרתי, ויחד עם זאת, ביתי ונעים, בשילוב נכון של יתר פריטי העיצוב בחלל החדר.

עיצוב פאנג שווי – וילון שחולף עם הרוח

עיצוב הפאנג שווי, סוחף גם את עולם העיצוב הישראלי בסערה. עד כדי כך שניתן למצוא היום דיירים שמקפידים שלא להזיז את שולחן הקפה בזווית אחת מיותרת לפני שהם שואלים ועושים שימוש בחוות של מעצב/אדריכל פנים המתמחה בתחום הפאנג שוויי. וילון לבית לחדרי ולחללים השונים, נכנסים גם הם, לתחום מרתק ועתיק יומין זה, מבחינת הגוונים ובזמן האחרון גם מבחינת המבנה, העיצוב והחיתוך העיצובי שלהם, המביא אותם לדרגת חשיבות מרכזית בעיצוב הפאנג שווי .

השיבה מהודו – מביאים את המזרח הרחוק הביתה

אחד העיצובים המבוקשים ביותר לשנת 2016, הם עיצובי השאנטי, הנכנסים כיום אל תוך הסלון, אל חדרי הבית השונים, במיוחד בתחום חדרי הנוער. העיצוב ההודי ועיצוב המזרח הרחוק, יתאים לאלה מכם המעוניינים לאפיין את עיצוב הסלון בנגיעה ייחודית ונועזת, המכניסה הביתה צלילים, ניחוחות וטעמים מהארץ המדהימה שכל פינה שלה, מספרת סיפור מרתק מאין כמוהו.

הכניסה אל הבית, המתובל בניחוחות הודו הרחוקה, גם אם בא כדרך אגב באמצעות אלמנט בודד, אך מרכזי לכל הדעות, כמו הוילון משרה רוגע מיידי ורושם ראשוני חזק אשר אינו מאפשר לצופים בו, להעתיק את עיניהם מהמראה המהפנט, בשילוב נכון והגוונים המתאימים ליתר פרטי העיצוב וסגנון העיצוב השולט בבית. שילוב וילון מסוגנן זה, אין פירושו הפיכה מלאה של העיצוב הביתי. הקונטרה המעניינת הזאת, תוך יצירת שילוב נכון ומקצועי, תיצור שינוי וגוון מפתיע בחללים בהם היא מתקיימת.

מחפשים עוד?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ נשמח שתצרו עמנו קשר

    דילוג לתוכן