מידע מקצועי

איך לעצב את הסלון

איך לעצב את הסלון

מערכות ישיבה בסלון שלנו הן אלו שאחראיות להעניק את כל האופי לחלל הסלון. הסלון הוא כאמור החלל המרכזי בבית, הוא שייך לכל הדיירים בבית. הוא מכתיב את הסגנון העיצוב לכל שאר החללים וכולם מתאספים בו בסוף היום כדי לנוח, לשוחח אחד עם השנייה ולצבור חוויות משפחתיות נעימות וקסומות.

בשנים האחרונות מערכות הישיבה ופינות ישיבה השתנו וכבר לא מכילים את הסט שכולנו מכירים – שלוש מערכות תואמות. היום יש מגוון סגנונות של פינות ישיבה ומערכות ישיבה שכל אחד מהם מספק יופי נוחות ויעילות. במאמר להן נעניק מספר עצות לעיצוב הסלון בצורה יעילה ונוחה שתשרה עליכם את כל הנעימות שבה אתם חפצים.

מערכת ישיבה חסכונית

מערכות הישיבה הפינתיות, שנחשבות לחסכוניות בגלל היצמדותן לקיר, מתאימות לכל גודל וצורה של סלון, גם אם מדובר בסלון שהוא קטן ממדים וגם בסלון גדול ורחב שמכיל בתוכו את המטבח. חלל הסלון יכול להיות בנוי בכל צורה ועדיין יהיה אפשר להתאים את הסלון הפינתי כשהוא ישען על פינת שני קירות. ההבדל בין הסלון הקלאסי, בעל שלוש מערכות ישיבה, שהוא מאלץ שטח גדול בחלל, אזור מרכזי נוח ורחב, בעוד שסלון פינתי מתמקם בכל פינה של החלל ומאפשר ניצול מרבי של כל החלל.

תפקידן של מערכות הישיבה

ידוע כי כל פינת ישיבה בחלל הסלון היא מקום דומיננטי שמושך תשומת הלב. מה שאומר שכל כורסא, כיסא או ספה יאפשרו לנו את ההתרווחות המקסימלית והנעימה לקרוא, לצפות במסך הטלוויזיה, לשוחח, להקשיב למוזיקה או לנמנם קלות. בעידן שהכול יעיל ופונקציונאלי וניתן למצוא כמעט הכול, גם פינות ישיבה בהתאמה אישית הן אופציה מעולה ומבוקשת. כמו כן מערכות ישיבה נפתחות למיטה הן גם ריהוט שיש לו ביקוש רב, שכן מדובר גם במיטה לאירוח וגם בספה נוחה.

אז איך נעצב את הסלון?

סלון לפני הכול צריך להיות חלל מואר ולהכיל בתוכו חלון או ויטרינה שדרכה יוצאים לחצר או למרפסת. כמו כן, רצוי שתהיה אפשרות גם לחסום את האור על ידי תריס עיצובי או וילון מודרני, כשהאור שחודר חזק מדי. כל פינת ישיבה שתחליטו עליה אמורה להיות מספיק גדולה כדי שתצליח להכיל את כל דיירי הבית ולפחות עוד שני אורחים. הסלון צריך להיות מותאם לאופי ולגיל של הדיירים ולהיות בטיחותי מספיק במידה ויש ילדים קטנים שפוקדים אותו.

כמו כן, שטיחים לסלון ואקססוריז אלו דברים שמוסיפים הרבה חן וטאץ' לכל סלון וכדאי יהיה להכניס אותם. חשוב לבחור גם גופי תאורה דקורטיביים שיכולים להאיר פינות מסוימות בחלל ולהעניק לו אווירה אינטימית ורגועה. סלון הוא האזור הבטוח שלנו, המקום שבו אנחנו משילים את כל היום מעלינו ומרשים לנו להתרפק ולשכוח מהכול. חשוב שחלל הסלון יספק לנו את הרגעים הללו ויהיה נוח ועם זאת יעיל.

מחפשים עוד?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ נשמח שתצרו עמנו קשר