מידע מקצועי

השפעת הוילונות והמיטה על עיצוב החדר

השפעת הוילונות והמיטה על עיצוב החדר

עיצוב החדר מושפע מכל פריט שהוא כולל, החל מהקירות, הרצפה והתקרה וכלה בפרטי הריהוט וחפצי הנוי המפוזרים בו. יחד עם זאת, לכל פריט ריהוט יש השפעה שונה ובעוצמה שונה ביחס לפריטים אחרים, השפעה הנקבעת על פי העיצוב של הפריט, ועד כמה הוא חריג בנוף הכללי, ועל פי שטח הפנים שלו.

כך למשל, ריצוף הוא אחד מפריטי העיצוב החשובים ביותר בבית, שכן הוא בעל שטח פנים גדול המשתרע על כל פני שטח הבית, ולכן השפעתו על האווירה והעיצוב הכולל היא רבה מאוד. ברמה של חדר שינה, מיטה ווילונות יכולים להשפיע מאוד על האווירה והעיצוב בגלל גודלם ושטח הפנים שלהם.

התאמת סגנון, חומר גלם, צבעים וגימור

בבחירת מיטה לחדר השינה, חשוב לבחור את המיטה המתאימה על פי שורה של פרמטרים המתחילים בסגנון העיצוב, דרך הצבע, רמת העיטורים אל מול ההומוגניות של הגימור, שילובי גוונים, מרקם, חומר גלם (עץ, מתכת, זכוכית, אבן, גבס וכדומה), וכמובן מידות ופרופורציות. המיטה חייבת להיות פרופורציונלית לגודל החדר, ולא ליצור מצב של צפיפות מחד או מצב של ריווח יתר של החדר מאידך.

שיקולים של תאורה ואוורור

וילונות הם פריט עיצוב חשוב מאוד, שמשפיע על התאורה בחדר ובהתאם לכך על האווירה והעיצוב כולו. בהיבט זה, כדאי לשקול מערכת וילונות כפולה המורכבת מוילון מאוורר אחד בעל רמת שקיפות גבוהה, ומוילון אטום שיוצר צל וחוסם את האור והאוויר. בהתאם לרמת התאורה ורמת האוורור הנדרשות, תוכלו לפתוח ולסגור כל אחד מהוילונות במערכת על מנת ליצור את המצב המתאים לכם ביותר.

כמו כן, חשוב לבחור את סגנון העיצוב של הוילון, ולהתאים אותו לעיצוב הכולל בחדר. במידה והחדר שלכם מעוצב בסגנון כפרי או קלאסי, מומלץ לבחור בוילון קפלים קלאסי. סגנון עיצוב מודרני יעדיף יותר וילון מודרני כדוגמת וילון ונציאני או וילון נגלל.

חשוב לקבל את הסיוע המקצועי הנדרש

כל החלטה שאתם מקבלים לגבי עיצוב החדר בהיבט של מיטה או וילונות, או למעשה כל פריט אחר, כדאי שתתקבל בסיוע ייעוץ מקצועי המבוסס על עקרונות עיצוב מקצועיים, ולא על מצבי רוח, טעם אישי או כשרון. עיצוב הוא נושא מאוד מקצועי, ואפשר להגיד גם מדעי, ולכן חשוב שהדברים ייבחנו בצורה יסודית לפני שמקבלים החלטות שתוצאותיהן ילוו אתכם לאורך שנים.

מחפשים עוד?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ נשמח שתצרו עמנו קשר

    דילוג לתוכן